דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לקבל הפניות (Leads) מלקוח 

מאת    [ 11/05/2007 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 4784 פעמים ]

כאשר נוצר קשר בינינו לבין לקוח פוטנציאלי שכבר קיבל עלינו המלצה מחבר, או כאשר אנו יוצרים קשר עם אדם ויכולים לנקוב בשם של חבר שלו שהמליץ על פגישה אתנו סיכויי ההצלחה שלנו משתפרים ללא-הכר. זוהי הסיבה שהלחם והחמאה של כל אדם העוסק במכירות בצורה כלשהי הן הפניות ("לידים") שהוא מקבל מלקוח או מלקוח פוטנציאלי. בתחומים מסוימים, למשל ראיית חשבון, עריכת דין, ביטוח או שיווק רב-שכבתי, הפניות הן המקור העיקרי לעסקאות מוצלחות.

מעבר למתן שירות איכותי לשביעות רצון הלקוח, יש צורך במספר פעולות מכוונות למטרת קבלת הפניות.

הפעולה הבסיסית ביותר, שרבים לא מבצעים, היא לבקש! כתלות בענף, באופי השיחה שהתפתחה עם הלקוח, או הלקוח-הפוטנציאלי, ובאופי של המשתתפים בשיחה, אופי הצגת הבקשה יהיה שונה. ניתן, למשל, לבקש באופן ישיר: "מיכל, מכיוון שאת כל כך מרוצה מסדרת הטיפוח לפנים שרכשת, בטח יש לך חברות שגם להן מגיע טיפוח אמיתי לעור הפנים?" - אם הלקוחה באמת מרוצה מאיכות המוצרים שרכשה והשתמשה בהם, אין סיבה שלא תשמח להמליץ לך על חברות שלה.
אם לא נעים לך לבקש בשם עצמך, אתה יכול 'להפיל את התיק' על הבוס שלך. למשל: "לפני שנפרד, מר כהן, הבוס שלי יהרוג אותי אם לא אקבל ממך שמות של לפחות חמישה חברים שגם הם זוגות צעירים."
לאחר השמעת הבקשה, בדיוק כמו בניסיונות סגירה סטנדרטיים, עליך לשתוק. היחיד שמותר לו לשבור את השתיקה הוא הלקוח - כאשר ייתן לך את ה- לידים המבוקשים!

רבים נוהגים לשלב את הבקשה לקבלת הפניות תוך כדי דיון במחיר המוצר או בשיטות מוסוות אחרות המצדיקות מאמרים בזכות עצמן.

כאשר אתה מבקש הפניה חשוב להגדיר בדיוק איזה סוג של לקוח אתה מחפש. האדם עמו אתה משוחח מכיר מאות, ואלי אף אלפי אנשים. אם תבקש הפניה מוגדרת יהיה לו קל יותר להעלות בזיכרונו את השמות המתאימים. בקשה כללית תקשה עליו ותקטין את הסיכוי לקבלת לידים. חשוב לזכור שאנשים נוטים להתיידד עם אנשים דומים להם, לכן בקשה להפניה של אנשים הדומים ללקוח עמו אתה משוחח תהיה, בדרך כלל, אפקטיבית יותר. למשל, אם אתה משווק מסנן לטיהור מים (שלכאורה מתאים לכל בית) ואתה נמצא בבית של זוג צעיר עם ילדים קטנים, עדיף שתבקש הפניה לזוגות צעירים עם ילדים קטנים.

לסיכום, הפניות שניתנות על-ידי לקוחות הן תנאי הכרחי להצלחה בתחום המכירות. שירות איכותי ושביעות רצון הלקוח הם תנאי הכרחי אך לא מספיק כדי לקבל הפניות טובות. עליך ללמוד לבקש הפניות, ולבקש אותן באופן נכון.


דר' שי סולן הוא מומחה לשיווק ולמכירות, ובין היתר הוא כותב הספר "77 טיפים של זהב בשיווק ומכירות". מזה כ- 11 שנה הוא עוסק בהדרכת ואימון אנשי מכירות, ובטיפוח מיומנויות המכירה בקרב בעלי מקצועות חופשיים, יזמים ומנהלים.
http://www.business-success.co.il
http://www.solan.co.il
http://www.hypnoticselling.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב